W Akademii Szkolnictwa „AS” w Inowrocławiu odbyła się nietypowa lekcja informatyki, która połączyła historię pieniądza, nowoczesne technologie i temat cyberzagrożeń. Zajęcia odbyły się w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego Złote Szkoły NBP i były prowadzone pod hasłem: „Od złotej monety do cyfrowego portfela – jak rozwój technologii zmienił nasze finanse (i zagrożenia)”.
Podczas 45-minutowej lekcji uczniowie poznali nie tylko ewolucję pieniądza – od czasów barteru i złotych monet, przez papierowe banknoty, aż po aplikacje mobilne i kryptowaluty – ale także zagrożenia, jakie niosą ze sobą nowoczesne formy płatności. Rozmawiano m.in. o phishingu, fałszywych SMS-ach, oszustwach BLIK i fałszywych inwestycjach internetowych.
Zajęcia rozpoczęły się od krótkiego quizu online, który wprowadził uczniów w temat i zachęcił do aktywnego udziału. Następnie nauczyciel zaprezentował interaktywną oś czasu pokazującą rozwój form płatności oraz powiązane z nimi niebezpieczeństwa. Uczniowie analizowali, które rozwiązania są najwygodniejsze, a które niosą największe ryzyko.
Na zakończenie każdy uczeń zapisał jedną rzecz, którą zapamięta z lekcji. Wśród odpowiedzi dominowały refleksje o potrzebie ostrożności w sieci oraz świadomości, że nawet najnowocześniejsze technologie nie są wolne od zagrożeń.
Lekcja była częścią szerszych działań realizowanych przez uczniowską Drużynę Ambasadorów Edukacji Finansowej. Zajęcia poprowadził Przemysław Bohonos.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz