W programie "Zbliżenia" mieli okazję wypowiedzieć się przedstawiciele Akademia Szkolnictwa - Branżowa Szkoła I Stopnia w Inowrocławiu dyrektor Halina Peta oraz zastępca dyrektora Mariusz Ciesielski. O technologie w szkole zapytani zostali także uczniowie Paweł Zbieranek i Kacper Pańka.
"Mamy potencjał, sprzęt, wyszkoloną kadrę nauczycieli i młodzież, która z pewnością weźmie udział w kwietniowym dniu edukacji. To także dowód na to, że młodzież jest bardzo zainteresowana" – podsumowuje Halina Peta, dyrektor Akademii.
"W każdym zakładzie pracy obecnie występuje nowoczesność, więc nauczanie uczniów wyłącznie standardowymi metodami nie jest już na czasie" – mówi Mariusz Ciesielski, zastępca dyrektora Akademii.
"Uczymy się budowy różnych stron, które mogą nam posłużyć w naszych przyszłych restauracjach, kalkulujemy ceny i wartości energetyczne potraw" – skomentował Paweł Zbieranek, uczeń III klasy.
"Uważam, że nauka w naszej szkole jest bardziej nowoczesna dzięki komputerom, goglom VR i strzelnicy" – dodał Kacper Pańka, uczeń Akademii.
Wydarzenie miało na celu przybliżenie uczniom możliwości wykorzystania Internetu i technologii komputerowych zarówno w celach edukacyjnych, jak i rozrywkowych. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych zajęciach oraz zawodach, które promowały rozwój logicznego myślenia, kreatywności oraz współpracy.
Przebieg wydarzenia
Program dnia był bogaty i różnorodny. Zorganizowano między innymi:
Szkolne zawody w grach edukacyjnych i logicznych – Uczniowie mieli możliwość rywalizacji w wybranych grach dostępnych w Internecie, takich jak:
- GeoGuessr – gra rozwijająca wiedzę geograficzną oraz orientację przestrzenną.
- Lumosity – platforma wspomagająca rozwój logicznego myślenia i pamięci.
- Wordwall – interaktywne gry językowe i quizy rozwijające kompetencje językowe.
Quiz w programie Quizizz – W ramach sprawdzenia wiedzy o social media, uczniowie wzięli udział w quizie przygotowanym specjalnie na tę okazję. Pytania obejmowały zarówno kwestie techniczne, jak i wpływ mediów społecznościowych na życie codzienne.
Warsztaty programowania – Uczniowie mieli okazję zapoznać się z prostymi narzędziami do nauki programowania, takimi jak:
- Scratch – tworzenie interaktywnych historii i gier.
- Code.org – platforma ucząca podstaw programowania w sposób przyjazny i dostępny.
Kreatywne zajęcia z wykorzystaniem programów graficznych i multimedialnych:
- Canva – narzędzie do projektowania plakatów i materiałów graficznych.
- Kahoot – program do tworzenia quizów i interaktywnych prezentacji.
Wrażenia uczestników
Uczniowie z entuzjazmem uczestniczyli w przygotowanych zajęciach. Szczególną popularnością cieszyły się quizy w Quizizz i Kahoot, które wprowadziły element rywalizacji, ale również uczyły w interesujący sposób. Wielu uczniów doceniło również możliwość pracy w grupach podczas warsztatów i poznania nowych, praktycznych narzędzi.
Dzień „Internet – źródło wiedzy i rozrywki” pokazał, że Internet i komputery mogą być nie tylko źródłem rozrywki, ale także świetnym narzędziem edukacyjnym. Dzięki różnorodności aktywności każdy z uczniów mógł znaleźć coś dla siebie, rozwijając przy tym zarówno umiejętności logicznego myślenia, jak i kreatywność. Wydarzenie to spotkało się z pozytywnym odbiorem i z pewnością będzie kontynuowane w przyszłości.
Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki takim inicjatywom uczniowie będą bardziej świadomie korzystać z możliwości, jakie daje technologia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz